SERVICIUL AUTORIZĂRI CONSTRUCŢII
ADRESA: P-ta 25 Octombrie, nr.1, et.3, cam.32
TELEFON: 0261/807525
E-mail: [email protected]
Şef serviciu: Pop Dan Mircea

Atribuţiile Biroului Autorizări Construcţii

  • emiterea Autorizaţiilor de construcţie/desfiinţare, cu următoarele atribuţii specifice:

- verificarea conţinutului documentaţiei depuse, inclusiv sub aspectul prezentării tuturor actelor necesare autorizării; întocmirea si semnarea autorizaţiilor;
- avizarea planselor desenate depuse de beneficiar în vederea obţinerii autorizaţiei de construire/desfiinţare si eliberarea acestora;
- stabilirea taxei de autorizare (confom Legii.571/2004 privind Codul Fiscal, capitolul V, art.267) si urmărirea încasării acesteia; urmărirea încasării eventualelor diferenţe/sume care constituie venituri ale bugetului local;
- stabilirea taxei de desfiinţare si urmărirea încasării acesteia; urmărirea încasării eventualelor diferenţe/sume care constituie venituri ale bugetului local, conform prevederilor art.1 alin.(2) din Codul de procedură fiscală;
- înregistrarea autorizaţiei de construire/desfiinţare în registrul unic de evidenţă prin atribuirea unui număr;
- eliberarea autorizaţiei de construcţie;

  • verificarea, întocmirea si eliberarea prelungirii Autorizaţiei de Construire/Desfiinţare, la solicitarea beneficiarului;
  • calcularea taxei de prelungire si urmărirea achitării acesteia (conf. Cod Fiscal);
  • gestionarea bazei de date cu documentaţii de urbanism si activităţi de planificare urbană împreună cu Biroul GIS
  • îndeplinirea atribuţiilor privind exercitarea controlului asupra modului de respectare a documentaţiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism; luarea măsurilor prevăzute de lege în cazul nerespectării prevederilor din documentaţiile de amenajare a teritoriului si de urbanism;
  • întocmirea, verificarea documentaţiei si înaintarea propunerii de emitere a autorizaţiilor de construire;
  • punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare urbană si a politicilor precum si a documentaţiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism;
  • asigurarea gestionării, evidenţierii si actualizării documentaţiilor de urbanism si amenajare a teritoriului;
  • organizarea de acţiuni de verificare în vederea depistării neconcordanţelor privind documentaţiile depuse spre autorizare si situaţia reală din teren;
  • colaborarea cu biroul BDC în sensul asigurării bazei de date si a informaţiilor;
  • constatarea si aplicarea amenzilor contravenţionale si urmărirea încasării acestor sume conform Legii 50/1991 republicată, actualizată, sume care constituie venituri suplimentare la buget.

Legislație specifică:

  • Legea nr.50/1991 – privind autorizarea lucrărilor de construcţii republicată, cu modificările şi completările ulterioare
  • Ordinul M.D.R.L. nr.839/2009 – normele metodologice la Legea nr.50/1991, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr.525/1996 – pentru aprobarea Regulamentului General de Urbanism, cu modificările ulterioare
  • Legea nr. 350 din 6 iunie 2001 - privind amenajarea teritoriului şi urbanismul
  • Norme Metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism
  • Ghiduri de elaborare P.U.Z., P.U.D.
  • Legea nr.10/1996 – privind calitatea în construcţii
  • Legea nr. 287/2009 republicată - Codul Civil
     

Personalul angajat

Soponar Simona - consilier

Ardelean Crina - consilier

Balog Luminița - consilier

Codreanu Nicoleta - consilier

 
Politica de Cookie